Tym razem głównym towarzyszem mojej ukochanej jaglanej będzie KAROB! Jest on zdrowszym zamiennikiem kakao, jest słodszy i mniej kaloryczny, a do tego ma mnóstwo wartości prozdrowotnych 🙂 Kiedy go wynalazłam byłam w siódmym niebie! Bo jestem zdecydowanie łasuchem, ale tym zdrowym 😀 A dogadzanie sobie w formie jedzenia jest najlepszą rzeczą jaka mogła mnie spotkać 😉 Łasuchy po ‘fachu’ mogą mnie zrozumieć i przybić piątkę! Ten sposób na jaglankę w połączeniu z mlekiem kokosowym (więc to ten drugi sposób na nią).

Składniki:

  • 2-4 łyżki kaszy jaglanej
  • 1 szk. mleka kokosowego
  • ok. 10-12 daktyli suszonych
  • 2 łyżeczki karobu
  • duuuuża szczypta cynamonu (ja używam tylko cejlońskiego, z uwagi na to że zawiera niską zawartość kumaryny)
  • 1 banan
  • 1 garść winogron
  • nasiona chia / morwa biała / żurawina / wiórki kokosowe

Przygotowanie:

  1. Kaszę sparzyć, przesypać do rondelka i zalać mlekiem. Dorzucić pokrojone daktyle. Gotować aż do wyparowania większości płynu.
  2. Zdjąć z ognia, a następnie dodać karob z dużą szczyptą cynamonu i jeśli jest za gęste, podlać odrobinę mlekiem, aby łatwo się mieszało.
  3. Dodać owoce i resztę bakalii oraz wiórków kokosowych.

Smacznego!