Pompy hydrauliczne są przeznaczone do dostarczania mocy i energii do maszyn, ale czasami mają różne problemy. Niektóre z tych problemów to przegrzanie, kawitacja lub uszkodzona pompa i wymiennik ciepła. W takich przypadkach może być konieczne skontaktowanie się ze specjalistą ds. naprawy pomp hydraulicznych.
Przegrzanie
Pompy hydrauliczne mogą się przegrzewać z kilku różnych powodów. Jedną z najczęstszych przyczyn jest zatkany filtr. Zatkany filtr nie może skutecznie schłodzić płynu hydraulicznego, co może uszkodzić pompę. Inną możliwą przyczyną jest niski poziom płynu w zbiorniku. Dodatkowo uszkodzony wymiennik ciepła może uniemożliwić prawidłowe odprowadzanie ciepła.
Kawitacja
Kawitacja to powszechny problem w pompach hydraulicznych. Występuje, gdy ciśnienie wewnątrz pompy jest zbyt wysokie i pęcherzyki pary w płynie parują lub implozują. Pęcherzyki te są nieszkodliwe, gdy znajdują się w płynie takim jak olej hydrauliczny, ale gdy dotrą do strony ciśnieniowej pompy, mogą spowodować znaczne uszkodzenia.
Więcej: https://betonowe-rozwiazania.pl/
Zużyta/uszkodzona pompa
Uszkodzona lub zużyta pompa hydrauliczna może wpłynąć na wydajność maszyny. Może również powodować nagłe spadki ciśnienia. Wykwalifikowany warsztat mechaniczny może zdiagnozować i naprawić te problemy, zanim staną się poważne i będą wymagały wymiany.
Wymiennik ciepła
Wymiennik ciepła to kluczowa część Twojej pompy hydraulicznej. Przenosi ciepło z oleju do wody przez szereg naprzemiennych płyt ze stali nierdzewnej. To urządzenie pomaga zapobiegać uszkodzeniom uszczelnienia wału.
Wycieki
Jedną z najczęstszych przyczyn awarii pomp hydraulicznych jest wyciek. Może to nastąpić wewnętrznie lub zewnętrznie. Wycieki wewnętrzne mogą powodować wyższe temperatury i niższą wydajność, podczas gdy nieszczelności zewnętrzne mogą wydłużyć czas cyklu. W obu przypadkach ważne jest, aby natychmiast wyłączyć pompę.
Pompy zębate
Pierwszym krokiem w naprawie pompy zębatej jest ustalenie, co spowodowało jej awarię. Ważne jest, aby sprawdzić wszystkie elementy pompy, aby upewnić się, że są odpowiednio zazębione i nie są luźne. Upewnij się również, że wszystkie uszczelki są prawidłowo osadzone na przekładni zębatej i że w szczelinie uszczelnienia nie ma poluzowanych śrub ani zanieczyszczeń. Należy również zbadać źródło wszelkich wycieków lub uszkodzeń uszczelek.